dXter 2009. 01. 15. 16:52 | #9
a koncepció az volt, hogy legyen több előzés. ugyanis a hátsó szárny és alatta a diffúzor túlzottan megkavarja a levegőt az autó mögött, így a szélárnyék elveszíti a kedvező tulajdonságát, nyíl nem lehet könnyen előzni. kisebb és magasabb hátsó szárny ezt megoldja (szerintük). továbbá korlátozott számban lehetnek az autón apró légterelő elemek, amivel tavaly már minden autó teli volt. a hátul keletkezett leszorítóerő-hiányosságot valahol pótolni kell, ezért az első szárny ilyen, amilyen. plusz a slick gumik. plusz az egyenlő feltételek, miszerint nem lehet tankolni verseny közben. mindent azért találták ki, hogy olcsóbb legyen, és élvezhetőbb a nézőknek. eredmény: fura kinézetű autó, plusz ha tényleg sok előzés lesz, akkor sok esélyes versenyét/idényét teszi tönkre az, hogy első körben "leesik" az első vezetőszárnya...
johnnyg 2009. 01. 14. 10:56 | #8
Áh..Előbb - utóbb olyan megszorítások lesznek, hogy mindent elveszít ez a sport ami a király kategóriába emelte.
Félek hogy ucsi lesz, sablonos,élvezhetetlen
M.Andreas 2009. 01. 14. 08:31 | #7
Jaja, mind ilyen lesz, de én akkor is eltörném a kezét annak, aki ezt a módosítást így kitalálta. Ez az F1 arcon köpése.
kamubekLaca 2009. 01. 14. 01:20 | #6
Áh, értem! Akkor viszont tényleg nincs min szitkozódni, mind ilyen lesz... :)


Előzmény: Killex (5)
Killex 2009. 01. 13. 22:30 | #5
mint már mondták előttem az új aeroszabályok úgymond szabványosítják már a kinézetet ezért ugyanolyanok...


Előzmény: kamubekLaca (4)
kamubekLaca 2009. 01. 13. 22:00 | #4
Amúgy emlékeztek a BMW új Forma-1-es kocsijára? Keressetek csak rá itt, a Sport.Ize-n! Ugyanolyan a hátsó szárnya, nekem egyből beugrott. Ez azért jelent valamit, hogy a két, szinte elsőszámú Forma-1-es csapat hasonló autót csinál... Szerintetek hányan fogják követni őket? Vagy, hogy könnyebb legyen számolni, hányan nem? Ebbe sajna szerintem bele kell nyugodni. Ha a legtöbb ilyen lesz, csak megszokjuk... :)
Czaboo 2009. 01. 13. 18:01 | #3
Azt remélem tudjátok, hogy a Ferrari nem önszántából csinálta ilyen szélesre az első szárnyat, valamint a hátsó légterelő sem véletlen lett keskenyebb és magasabb, nem véletlenül csupaszították le. Az új aerodinamikai szabályok ezt írják elő.
Valóban sok szárny fog elszállni... De szerintem az egész F1-es mezőnyben a Ferrari lesz a legszebb. De ez már ízlés kérdése.
M.Andreas 2009. 01. 13. 16:16 | #2
Komolyan mondom, ez a legrondább Ferrari F1, amit valaha összeraktak. Pont ma kaptam meg egy hasonló linket, és ez az autó... Hát valami hányinger. Ezt már csak a "Tower Wing"-es Ferrari közelíti meg randaságban. Olyan, mintha valaki fotóboltban poénból megnövelte volna az első, és össze- és felhúzta volna a hátsó szárnyat.

Egyébként bennem is johnnyg kérdése merült fel, mennyi szárny fog idén elszállni...? XP
johnnyg 2009. 01. 13. 16:10 | #1
Ez a gép kinézetre tök sz@r!Hány első szárny fog összeakadni?