Tron65 2019. 04. 24. 07:00 | #5
"A vezetőjét, vagy az út szélén lévőt?"
A programozás kérdése.
Viszont pont ebben jobb as gépi intelligencia: amíg Te ezen filózol, simán kinyírod a babakocsist is, meg az árokba is beesel.
A gép sokkal hamarabb dönt.


Előzmény: Jaca (3)
vadonka 2019. 04. 23. 23:35 | #4
Te feláldoznád magad, hogy megments egy babakocsis anyukát?
Szerintem a saját élete mindenkinek előbbre való egy idegennél. Más kérdés ha a családod veled utazik a kocsiban. Szerintem ha ez elterjedt lesz az elsődleges szempont a sofőr és az autó többi utasának védelme a lehetséges összes karambol elkerülésével. Én azt mondom az autónak ez kell legyen az elsődleges irányelve. Nyilván nem hajt gyalogosok közé de egy karambol következménye úgy is csökkenthető ha a megfelelő szögben ütközik a két jármű illetve nyilván légzsák stb. is ott van még. Mire ez annyira elterjed, hogy nem kell feltétlen figyelj az útra addigra szerintem ezek a kérdések meg lesznek válaszolva. Remélhetőleg a kamiont irányító számítógép érzékeli, hogy a sofőrje részeg és blokkolja az egész jármű irányítását a sofőr részéről :)


Előzmény: Jaca (3)
Jaca 2019. 04. 23. 15:09 | #3
Mit fog tenni, ha egy részeg kamionos átjön a sávjába, és az ütközés elkerüléséhez le kell hajtania az útról, ahol egy babakocsit toló anyuka van? Kit fog védeni? A vezetőjét, vagy az út szélén lévőt? Az a felelősség kié lesz?
Dmckayals 2019. 04. 23. 11:14 | #2
Egyetértek, ez a jövő. Azt jó volt látni, hogy megállt minden stop táblánál. Kíváncsi vagyok, mit csinál azokon az alsóbbrendű utakon, ahol nincs felfestés vagy sok a kátyú.
Annyit tennék hozzá, hogy egy másik veszélye ennek a rendszernek, hogy egy defektre, vagy egy éppen kidőlő fára, földcsuszamlásra nem biztos, hogy lehet megfelelő programot írni. Gondolom ilyen esetekre van valami vészprogram, esetleg mindenáron besatuzik, akármi is jön mögötte. Ami viszont szerintem lényeges, hogy az ember azért ott van és ha kell, be tud avatkozni. Legalábbis egyelőre még ezt tartom a felelős magatartásnak.


Előzmény: vadonka (1)
vadonka 2019. 04. 23. 11:03 | #1
Pedig ez a jövő. Annak az esélye, hogy a kocsit vezérlő rendszer hibázik elenyésző ahhoz képest mennyi az esélye, hogy egy emberi sofőr hibázik. Össze se lehet hasonlítani a kettőt. Az emberi tényező a balesetek 99%-nak az okozója! Az egyetlen "veszélye" ennek, hogy minden autót egy számítógép irányít, hogy ez ügyes hacekerek által támadható lehet és adott esetben összehangolt karambol, stb. okozható így. Bár ilyesmit még csak filmekben láttunk. Nyilván erre ki lenne találva valami okos védelem mire ez megszokott lesz.
+1 VÁLASZ