Szép dolog, csak attól még az áramot, amivel feltöltöd az autódat, még mindíg szénhidrogénböl és más hasonlóan problémás forrásbol kell előállítani. Csak azért olcsóbb, mert a standard áramon negyede annyi az adóteher, mint az üzemanyagokon.
Az érdeklődők - nomeg a "gyenge" elektromos autók téveszméivel küzdők ;) - számára még egy szép video: Hogyan alázzunk halálra több 100 ezer dolláros primitív, környezetszennyező, belsőégésű motoros sportautókat, egy tökös elektromos autóval:
Mondom én, egy kissé el vagy maradva. Már vannak néhány perc alatt feltölthető nanotechnológiás akkumulátorok (Altairnano, Toshiba), amik több mint 15000 mélykisütés-feltöltést kibírnak és mág mindíg az eredeti kapacitásuk 80%-át tudják hozni. Ez a legrosszabb esetben is kb. 20 éves élettertamot jelent, úgyhogy szó sincs 5-évenkénti cseréről!
Másrésztől ezek NEM savas ólom akkumulátorok, hanem olyan anyagokból állnak amik nem számítanak súlyosan környzetszennyezőnek.
No, ez sem jött be, nem az olajmaffiának dolgozol véletlenül? :) Van egy rossz hírem, meg vannak számlálva a napjaitok! ;)
miből gondolod hogy sony akku? meg azért mert a sony egyszer elkúrta, nem kell az egész technológiát lehúzni. arról nem is beszélve, hogy nem sima li-ion aksik, hanem megdobták egy kis saját fejlesztéssel, ami valszeg a legnagyobb üzleti titkuk. meg nem gondolod hogy 20 perc töltéssel 250 mérföldet fogsz furikázni? :) úgyhogy azokból amiket írtál max az újrahasznosítás para, meg az előállítási költésgek. de ez úgyse földi halandóknak készül, úgyhogy mind1 is
A harom es fel oraval akkor van baj, ha peldaul nem vagy otthon. Gondolom nem akad mindenhol haromfazisu konnyektor. Raadasul mindig akkor lesz szugseged az autora, amikor ures az aksi (Murphy alapjan) ;)
Bocs, én csak egy Sügér vagyok, valamit nem értek: miért baj az, ha 3,5 órán keresztül kell tölteni az aksit? Egy éjszaka a garázsban tök simán feltöltődik (még jóval hamarabb is). Szerintem még mindig jobb, mint 3,5 napi fizetésemet egy teli tankra költeni. ;)
Ez a Tesla Roadster egy klassz dolog, de azert ne feledjuk, hogy min. 5 Evente ki kell dobni azt a 6381 darab Li-Ion Laptop akkut, ami hajtja. Meg aki olvasott a Sony akkuvisszahivasairol mostanaban, az nem hiszen hogy jol erezne magat par szaz kilo Akku tarsasagaban. A kocsit raadasul 3,5 oran keresztul kell tolteni 3 fazisu halozatrol. Ha megoldodna az aksik ujrahasznositasa, biztonsagi problemai, töltesi sebessege, elöallitasi költsegek... akkor mar csak elektromos autokat arulnanak, csak ez messze van meg.
"Raadasul az elektromos autok teljesitmenyenye meg mindig eleg gyenge."
eeeeeeelektro, te kicsit le vagy maradva, mondjuk pár évtizeddel. ;) Hallottál pl. a Tesla Roadster-ről? http://www.youtube.com/watch?v=zIFgzx-wJcU
A japánok most fejlesztenek egy 6 kerekű igazi csodalimuzint, ami elektromos meghajtású, és kb olyan kinézetű mint a Szövetség c filmben Nemo kapitny rolls royce-a.
A dolog érdekessége hogy a japók ennél a kocsinál olyan sebességet értek el amit még belsőégésűvel se sokan, a leggyorsabb elektromos japán vonatban pl a tekercsekben 6000-es fordulatot tudtak elérni, ennek a kocsinak ezt tovább fejlesztették 12 ezres fordulatra....
A teszteket egy Porsche versenyautóval végezték, mivel a porsche legelső autója is elektromos volt, a japó limó úgy lehagyta gyorsulásban a porschet mint a szar, igaz lassabban éri el a 100-at mint a Porsche, de utána beindul és mire a kocsi 200nál jár, addigra a "kis koszos" porsche 150-nél 160nál max.
Japánban pl nem is volt kéznél oylan pálya amin végigtesztelhették volna amit tud, ezért elhozták olaszba a Ferrari pályájára asszem, végsebessége 380 km/h körül volt ami nem rossz egy elektromos autótól.
Ha valaki emlékszik kb egy éves híradásokra, ez a kocsi volt az amiben a japán fejes körbejárta a várost vmilyen nemzeti ünnepen... gyanítom az volt a kocsi első és utolsó közforgalmas útja, majd megy a süllyesztőbe, de akit érdekel nézze meg a discoveryn ismétlik még.
nem az elektromos autókkal van baj, hanem az aksikkal. japánok csináltak olyan 8kerekűt, hogy minden kerekéhez külön aksi van, de azok is pl baszott nehezek. ha az aksik élettartama legalább 15-20 év lenne, és a tárolókapacitásuk meg minimum a tízszerese, na akkor lenne életképes az elektromos autó. egyébként letöltötte valaki a teljes filmet?
Szal nem vagyok szagember, de szerintem, ket- harom evente kidobalni az akkut nem csak draga mulatsag, hanem elg durva kornyezetszennyezes is lenne. Az autok töltesi ideje nagyon hosszu, ami a hetkoznapi alkalmazhatosagukat igenycsak gatolja. Gyorstolteshez, ami szinten eltart egy/fel orat meg dragabb akkura es spezialis halozatra van szügseg, aminek kiepitesi kolsege sem lenne piskota. Raadasul az elektromos autok teljesitmenyenye meg mindig eleg gyenge. En az uzemanyagcellaban pont azert latok nagyobb jovot, mert nagysagrendekkel kozellebb all ahhoz a celhoz, amit el szeretnenk erni, meghozza: min. emisszio max. komfort. En ugy gondolom, hogy a fuzios atomenergia + üzemanyagcella parosnak nagy jovoje van, foleg ha a globalis felmelegedes es a kornyezetszennyezes tarsadalmi tudatossaga tovabb no. Mondjuk itt nem a kovetkezo tiz evrol beszelek, addig megteszi a villanyauto is.
Takarodj már vissza Dörmögő Dömötört olvasni, Balázska! Mit keresel még itt, nem látod, hogy mindenki rajtad röhög, hogy mekkora primitív bunkó vagy??!!!
Sajna a foszilis üzemanyagok teljes kifogyása várható cca 15-20 éven belül. Manapság még mindíg ez az üzemanyag hajtja a személygépkocsik 99%-át, a fennmaradó "megújulós" gépjárművek üzemanyagát pedig fosszilis energia segítségével állítják elő. Szóval kérdem én hogyan lehetne hidrogéncellás autót üzemeltetni, mikor annak az üzemanyagnak az előállítása kétszer- de inkább tíszer annyiba kerül, mint a hagyományos fosszilisé?????
(atomerőműről és napenergiáról nem is beszélve).
Előzmény: sparkey (33)