Régi hagyomány a Volkswagennél, hogy kis fogyasztású autókkal igyekeznek igazolni mérnöki tudásukat. A 3 literes fogyasztású Lupo óta azonban leginkább csak tanulmányautókat láttunk ebben a műfajban – egészen mostanáig. A német óriásvállalat ugyanis betartotta az ígéretét: szériagyártásba küldik az XL1-est, amelyet eddig csak prototípusként láthattunk.

A szériagyártású XL1 persze aligha lesz népautó. Az árát nem ismerjük, de a műszaki megoldásait igen, így nemigen maradhattak illúzióink. A 3,888 méter hosszú, de csupán 1,665 méter széles, felfelé nyíló ajtós gép csupán 795 kilogrammot nyom, ami elsősorban a karbonszálas műanyag váznak és karosszériának köszönhető. A lassításról kerámia féktárcsák gondoskodnak, a hajtáslánc pedig dízel-elektromos rendszerű. A 47 lóerős, 800 köbcentis kéthengeres TDI dízelt egy 27 lóerős villanymotor és egy 5,5 kWh-s Li-ion akkumulátor-csomag egészíti ki. Ennek, és a 0,189-es légellenállási tényezőjű, nyúlánk formának köszönhető a szuperalacsony fogyasztás. Az autó 0,9 liter gázolajjal is megtehet 100 kilométert, de ha kell, egész gyorsan is haladhat. 160 km/h a végsebessége, de ennél valószínűleg többet is tudna, ha nem korlátozná az elektronika.
A fogyasztási adat persze nem tűnik egészen őszintének. Alighanem úgy igaz, ha otthon már feltöltöttük az akkumulátort, mivel a gyáriak szerint is 500 kilométer az autóval megtehető távolság, ha csak a 10 liternyi gázolajat használhatja fel – ez pedig 2 literes átlagot jelent 100 km-re. Ugyanakkor tisztán villanyautóként is használható az XL1, így 50 km-t tehet meg egy töltéssel, a dízelmotor bekapcsolása nélkül.
Az áramvonalas csoda tehát olyan műszaki megoldásokat vonultat fel, amelyek eddig legfeljebb elképesztően drága szupersportkocsikban fordultak elő. Valószínű, hogy az ára is ennek megfelelő lesz, és ezért nem állítottak rá egy nagyobb üzemet a gyártásra. Készül majd, de csak megrendelésre, és első nekifutásra 50 autót gyártanak csupán. Komolyabb érdeklődésre persze több is készülhet, de azt egyelőre a VW sem tudja egész biztosan, hogy mire számítson.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Emlékszel még a Cybertruck hatótávnövelő akkumulátorára? Épp most kaszálták el!
A Tesla a Cybertruck bejelentésekor 500 mérföld feletti hatótávot ígért, de a gyártásérett verzió a közelébe sem került ennek az értéknek.
- Hírek
Torz Batmobile-t csináltak egy Honda Jazzből
Az alkotó valószínűleg egy rendkívül áramvonalas és alacsony fogyasztású autót szeretett volna építeni.
- Hírek
F1 kibeszélő: lehet, hogy ez volt Jack Doohan utolsó versenye a Forma 1-ben
Norris kifakadt Verstappenre, Hamilton már leplezni sem próbálja a frusztrációját, ez volt Jack Doohan utolsó versenye a Forma 1-ben?
- Hírek
A szaga buktatta le a füves motorost
A rendőri kérdésekre a férfi egyre zavartabbá vált, végül pedig saját magának is ellent mondott, mikor a droggyanús anyag eredetéről kérdezték.
- Hírek
Bemutatkozott az új, sok száz milliós Singer Porsche
Ez itt a Porsche 911 Carrera Coupe Reimagined by Singer.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Mustang, ami sosem került gyártásba
A Mustang Daytonából csupán 5 darab készült.
- Események
Utolsó pillanatban előfizettünk a jó időreBeszámoló: Parkoló Parádé 45
Sokan jöttetek, élveztétek, szerettétek, és végül még az idő is kegyes volt velünk. Ilyen volt a negyvenötödik Parkoló Parádé.
- Hírek
Ezt skubizd! Kedden majdnem két számjeggyel lesz olcsóbb az üzemanyag
Ettől még ugyanúgy drága.
- Hírek
Hétfőtől kerülje a Hungária körúti felüljárót, ha jót akar magának!
És legalább két hétig tegyen így.
- Hírek
A VW után a Fordnak is beletört a bicskája a villanyautós szent grálba
Dollármilliárdok úsztak el az SDV projektre, most volt elég.
- Hírek
Az ablakon kilógatva szállította a vasrudakat a rendkívül eszes sofőr, több autóban is kárt okozott
Személyi sérülés valószínűleg nem történt.
- Hírek
Megváltozik a Wesselényi utca parkolási rendje, hogy elférjen a troli
Túl sokszor akadt el az érintett szakaszon.
- Nepperűző
Első autót 17 éves lányomnak budapestezéshez
1,25 millió a keret, hogy nagy kockázat nélkül ismerkedhessen a fővárosi közlekedéssel.
- Hírek
Van az a pénz, amiért a Pagani épít még egy Zondát
Valószínűleg nem ez lesz az utolsó modell.
- Hírek
„Musk nagyobb, mint a Tesla? A válasz: igen”?
Musk elérte, hogy ne egyszerűen cégvezetőnek tartsák, hanem technológiai gurunak.
- Vélemény
Magyar sorozatok ikonikus járművei
A magyar film napja alkalmából az elmúlt évtizedek 10 hazai gyártású sorozatában szereplő járműről is megemlékezünk.
- Hírek
Két kézzel szórja az autókat a BYD
Közben egy fontos mérföldkőről is beszámoltak.
- Hírek
„Se tűz, se robbanás” akkumulátorszabvány lép életbe Kínában, a CATL már teljesítette is
Eddig csak jelezni kellett a tűz vagy a robbanás előtt, most már meg is kell tudni akadályozni.
- Hírek
A piac döntött a kínai villanyautókról, köztük a BYD-ról, részben a Tesla kárárá
A kínai villanyautók egy szakértő szerint beérték a Tesla jelenlegi technikai színvonalát.
- Közélet
Ittas vezetésnél mindig ugrik a jogsi?
Mindig. Kivétel persze van, de az ún. próbára bocsátás már bő egy évtizede nem jelent kibúvót a lefülelt sofőröknek.
- Közélet
Őszinte vallomás Kínából: ezért kell ilyen sok márka
Talán pont ezeket az autókat gyártják majd a Volkswagen egykori német üzemeiben.
- Olajdoktor
És akkor a gyártó azt mondta: mégis más olaj kell az autóba. Ilyenkor mi van?
Mindig olyan olajat töltöttem az autómba, ami a gyári előírás. Ez azonban hirtelen megváltozott. Mit tegyek?
- Belsőség
És az megvan, hogy a Rockstar egy borítóképért lefoglalta a Times Square-t?
A korai kétezres években nem csak az autógyártóknak voltak merész ötleteik.
- Tesztek
Olyan, mintha traubiznál. Érted?Teszt: Subaru Forester e-BOXER
Presztízsérték és előítéletek nélküli SUV, ami könnyen hozzád nőhet.
